Arbetsmiljökommittén

Kommitténs åtaganden

  • Arbetsmiljökommittén (AMK) ska bedriva en på lämpligt sätt organiserad arbetsmiljöverksamhet
  • Samråda kring planeringen av det systematiska arbetsmiljöarbetet inom arbetsmiljöområdet samt följa arbetets genomförande
  • Behandla frågor som rör
    – planering av nya eller ändrade lokaler, anordningar, arbetsprocesser, arbetsmetoder och arbetsorganisation
    – användning av ämnen som kan föranleda ohälsa och olycksfall, samt
    – upplysning och utbildning rörande arbetsmiljöfrågor inom arbetsmiljöområdet

  • Huvudsakliga uppgifter
  • Följa arbetsmiljöförhållandena inom arbetsmiljöområdet med särskilt beaktande av ohälsotal, tillbud, avvikelser och förbättringsförslag – samt ge förslag på hur arbetsmiljön och arbetsmiljöarbetet kan förbättras
    Underrättelse om förändringar av betydelse för arbetsmiljöförhållandena inom verksamheten på Fullerö GK

Arbetsmiljökommittén

Jazmin Pettersson

Ordförande